მეთოდის ,,კითხვის სწავლებისადმი
ჰოლისტური მიდგომა” გეგმა
განსახორციელებე
ლი მეთოდის
დასახელება
|
კითხვის სწავლებისადმი
ჰოლისტური მიდგომა დიდი წიგნების გამოყენებით
|
სამიზნე ჯგუფი
|
I საფეხური, I კლასი.
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
31
|
განსაკუთრებული
მიდგომების, საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
|
არა
|
მეთოდის მნიშვნელობა
|
იგი მრავალგზის
აპრობირებული მეთოდია და ხელს უწყობს მასწავლებლებს წიგნიერებაზე ორიენტირებული საკლასო
გარემოსა და სასწავლო პროცესის ორგანიზებაში, რაც თავის მხრივ, თითოეული მოსწავლის
აკადემიური წარმატების ყველაზე მყარი საფუძველია ნებისმიერ საგანში.
|
სამიზნე უნარები
კითხვის ასპექტების მიხედვით
|
ტექსტის მახასიათებლების ცოდნა; გამართული
კითხვა; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;
გაგება-გააზრებას; კითხვის ტექნიკის
გავარჯიშება; ტექსტიდან მთლიანი სიტყვის ამოკითხვა; წაკითხულიდან აზრის გამოტანა;
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხულის მიმართ; ტექსტის მთლიანობაში აღქმა;
ინოვაციური მეთოდის დანერგვა
სასწავლო პროცესში; მოსწავლეთა
კომპეტენციების განვითარება.
|
მისაღწევი
შედეგები
|
მოსწავლე შეძლებს
მოისმინოს, ადეკვატურად აღიქვას
და გადმოსცეს მარტივი
ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ
თემაზე და გამოხატოს
თავისი დამოკიდებულება წაკითხულის
მიმართ; გავარჯიშდება კითხვის
ტექნიკა; მოსწავლეები თეორიულ ცოდნას
პრაქტიკაში გამოიყენებენ; მოხდება ტექსტიდან მთლიანი სიტყვის ამოკითხვა;
წაკითხულიდან აზრის გამოტანა; ტექსტის მთლიანობაში აღქმა; ჩამოყალიბდება აქტიურ
მკითხველად; ხელი შეეწყობა
ინოვაციური მეთოდების დანერგვას; მოსწავლეთა
კომპეტენციების განვითარებას.
|
განვითარების ეტაპები
|
პირველი ეტაპი: მთლიანობითი
კითხვა, რომელიც წინ უსწრებს ანალიზს.
მიმდინარეობა:
მეორე ეტაპი :
ასოებისა
და ბგერების ანალიზი.
მიმდინარეობა:
მესამე ეტაპი: სინთეზის
განხორციელება მთლიანობითი კითხვის
შენარჩუნებით.
მიმდინარეობა:
·
მთლიანი სტრუქტურების აღმშენებლობა სიტყვებად, წინადადებად ან ტექსტად.
·
სიტყვებით
,,ჯადოქრობა“.
·
ცალკეული
მარცვლებით სიტყვების შედგენა,
სიტყვაში დაკლებული ნაწილის
აღდგენა, წინადადებებში დაკლებული
სიტყვების აღდგენა, წინადადებების ჩასმა
მთლიან კონტექსტში.
·
კითხვის უნარის თანდათანობითი განმტკიცება_ ნაცნობ ტექსტში
ახალი სიტყვების ჩასმა
და ტექსტის წაკითხვა.
|
საკლასო მენეჯმენტი
და საგანმანათლებლო რესურსები
|
დიდი ფორმატის ქაღალდზე დაწერილი ტექსტები ფერადი
ნახატებით, დიდი ასოებითა და დიდი ნახატებით გაფორმებული საბავშვო წიგნები, სიტყვების
კედელი, სიტყვების სკივრი, სიტყვების ლოტო,
ფერადი ფურცლები, წებო,
ფერადი ფანქრები, საღებავები,
მაკრატელი. მოსწავლეების მიერ დამზადებული დიდი წიგნი.
|
ვადები/ხანგრძლივობა
|
თებერვალი, მარტი, აპრილი
|
ფასილიტატორის
სახელი და გვარი
ელ. ფოსტა
|
ნინო გამყრელიძე განათლების
(პედაგოგიკის) მეცნიერებათა დოქტორი
ninogamkrelidze@gmail.com
|
მეთოდზე მუშაობის ვადები
ეტაპები
|
ვადები/დაწყება
|
დამთავრება
|
I ეტაპი
|
01.02
|
28.02
|
II
ეტაპი
|
01.03
|
29.03
|
III
ეტაპი
|
01.04
|
19.04
|
No comments:
Post a Comment